lunes, 14 de marzo de 2011

XX DUATLÓ DE REUS 2011

Duatletes del CA Igualada-P​etromirall​es a la XX Duatló de Reus


Les instal•lacions del Club Natació Reus Ploms van acollir el passat diumenge 13 de març la XX edició del duatló Ciutat de Reus, 2ª prova més antiga del calendari català. Un total de 250 duatletes van competir sota la distancia "Sprint" que son 5km de cursa a peu (circuit urbà), 24 km de ciclisme de carretera (recorregut d’anada i tornada Reus-Tarragona-Reus) i per acabar 2.5km de cursa a peu. Tot i la pluja del dia abans, el dia va acompanyar amb un sol radiant i amb una temperatura idònia per competir.
A nivell d’organització cal recalcar que va ser un desastre, i la gent va marxar molt indignada de la duatló, ja que més de 50 de duatletes es van perdre en el tram ciclista per falta d’indicacions, de voluntaris i senyalitzacions. La gran part del recorregut era en via ràpida sense estar tallat el transit i a més amb males condicions. Tampoc hi havia pàgina web de la prova, ni blog, ni mapes del recorregut en ningun lloc, i els participants anaven completament a cegues el dia de la prova. Els duatletes que van haver de fer rutes alternatives per poder tornar a les instal•lacions del Reus Ploms van ser retirats forçosos per part dels jutges de la federació, com li va passar a la nostra duatleta del CA Igualada Eva Folleco, tot hi haver fet una gran cursa a peu.
També destacar que un número indeterminat de participants tot i haver fet un circuit de ciclisme erroni van continuar la cursa a peu, acabant-la i passant per l’arc d’arribada, cosa que va contribuir a major descontrol de la classificació. Com a anècdota l’arc d’arribada va caure sobre d’uns duatletes just en el moment d’entrar a meta.

El guanyador de la duatló va ser Xavier Torrades del CN Reus Ploms amb un temps de 1:06:03, i en categoria femenina per Montserrat Martinez també del Reus Ploms amb un temps de 1:13:15. Pel que fa a la classificació per equips tant en masculins com en femenins els guanyadors van ser el Club Natació Reus Ploms.

Els resultats dels duatletes del C.A Igualada-Petromiralles van ser: 88º en Josep Malavé únic participant masculí amb un temps de 1:15:47, 7ª fèmina Elena Barlabé amb un temps de 1:19:14, 10ª fèmina Anna Planas amb un temps de 1:22:08.

6 comentarios:

  1. Pel que ha escrit l' article, RECALCAR, que els jutges de la FEDERACIÓ,indignats per tots els problemes que van sorgir, no van desqualificar a ningú què és va perdre, si mireu la classificació, surten com a "retirats" què no és el mateix, així que podrieu rectificar l' escrit.

    MOLTES GRÀCIES.

    ResponderEliminar
  2. Més del 20% de retirats. I segur que molts dels que es van perdre van rependre el camí per altra banda. Les clasificacions i parcials són d'allò més atipics.... Es una vergonya. El pitjor duatló de Catalunya amb escreix. Jo no sé com es continua mantenint com a puntuable, i més amb els precedents que ja tenia d'anys anteriors, deu haver alguna cosa al darrere per a que la prova segueixi formant part del circuit català i la lliga de clubs perquè si no no m'ho puc explicar. No m'entra al cap. I sort tenim que no passa cap desgràcia. I a part del 52 retirats de 244 competidors (265 inscrits) A l'acta no posa cap observació. I la de clubs que han deixat de puntuar... en definitiva, un despropòsit i una vergonya. No el recomanaria mai a ningú.

    ResponderEliminar
  3. Jo ja el vaig fer l' any passat, i aquest he estat per desgràcia jutge i m' he trobat impotent amb aquesta lamentable situació, es indignant, l' any passat ja em vaig perdre fent 10 kilòmetres més...i no parlo de la por que vaig passar mentres anava en bicicleta per l' autovia...Com a esportista i jutge...tampoc el recomano a ningú; i espero que els clubs, escriguin cartes de reclamació a la federació per poder fer alguna cosa.

    Dolors Palau

    ResponderEliminar
  4. Per mi es el mateix estar decalificat que retirat... ademés jo no em vaig retirar, em vaig perdre, perdó em van fer perdre... NO PUNTUARE ni jo ni EL MEU EQUIP La organització va fer realment llastima (soports `per bicis de montanya, no hi havia linia de peu terra, no hi havia voluntaris, senyalització ni SEGURETAT en el tram bici, a part de la grava i altres, ja nomes em va faltar com es desinflava la porta d'arribada) LAMENTABLE si la federació no fa alguna cosa, quedara ben clar com a dit el company que algun interes mes enllà del esportiu hi ha en aquest duatlo.

    A més a l'acta podrien haber tingut la dignitat d'haber posat algún tipus d'incident pq hi ha una persona o 2 que es poden perdre, però 52?

    Conclusió: Un espectacle lamentable i una perdua de temps per molta gent que va anar a Reus amb ganes de competir i pasar una bona estona i va acabar perdent el mati, nerviosa i de mala llet.

    JO NO HI TORNARÉ!! I ANIMO A TOTHOM QUE NO HI TORNI!!!

    ResponderEliminar
  5. Per la persona que vol RECALCAR, tant culpable es l'organització com la FEDERACIÓ, del succeit a la cursa d'ahir, l'anim RECAPTATORI d'aquesta FEDERACIó, que ja sabia dels anys anteriors el problemes en aquesta cursa, en comptes de suprimirla del calendari i buscar de noves, va continuar endavant amb ella, perque? Quins interessos hi ha? A mes no tindrien els jutjes que fer el recurregut, avans per comprovar que tot es correcte? Pregunta al Sergi!
    El SORRO

    ResponderEliminar
  6. El jutges de la federació son el encarregats i no l'organitzacio de valorar la duatló, mirat la valoració del la duatló, vols dir que no fa tot una mica de pudor... Ara estar dintre de aquest grup e intentar surtir com si fosis un perjudicat quan sou responsbles indirectes o directes, de la seguretat i bon funcionament de la prova, deixa veure la manera de fer que tens! Com dic, mirat el que has de mirar, o sigui la valoració de la duatló i llavors intenta exculpar a la federació de la seva responsabilitat en la prova.

    ResponderEliminar